Działy
Dodatki

Jaskiniowy wij

tekst archiwalny - 1 marca 2007
Znowu spotkaliśmy na swojej drodze te cholerstwa. Ten kompleks jaskiń jest ich pełen! Jednemu z tych stworzeń udało się zadrapać Senilanę. Wpierw musieliśmy ją nieść, bo była kompletnie sparaliżowana, teraz natomiast gorączka po prostu ją spala na naszych oczach. Nawet Cheros nie potrafi jej pomóc. Podjęliśmy decyzję, opuszczamy to miejsce. Miejmy nadzieję, że nikt już nie zostanie ranny... i że Senilana wytrzyma do czasu, gdy pokonamy ponownie Wąwóz Herkesa...

z dziennika Karserasa Vavara, podróżnika



Jaskiniowe wije to stworzenia występujące głównie w zamkniętych, wilgotnych miejscach, stąd ich nazwa. Są to wężowate istoty, jednak znacznie grubsze i pokryte lepiącym śluzem, który po zaschnięciu bardzo mocno się scala. Bardzo rzadko wychodzą z mroków jaskiń, zazwyczaj po to, aby znaleźć surowce, z których mogą wić gniazda. Tworzą je one na sklepieniach grot, sklejając swoim śluzem różnego rodzaju gałęzie, liście, drobne kamienie itd. Jest to bardzo pracochłonna czynność, która zajmuje wijom wiele czasu, a to z tego powodu, że nie mają one żadnych kończyn. Jedynie za pomocą ich pozbawionego oczu i uszu pyska mogą przenosić jakiekolwiek przedmioty. Z dostaniem się do gniazda nie mają problemów – śluz jest tak gęsty i tak mocno lepiący, że wije po prostu ślizgają się po ścianach i sklepieniu.

Obrazek



Stwory te polują na małe zwierzęta, takie jak nietoperze i szczury. Zwisając swobodnie ze swoich gniazd (upodobniając się w ten sposób to jakiegoś rodzaju narośli, rośliny) węchem wyczuwają, gdzie znajduje się ofiara i plują tam jednym ze swoich tysięcy drobnych ząbków. Pokryte bardzo mocną trucizną, wbijają się lekko w skórę ofiary, początkowo paraliżując ją kompletnie na parę godzin, a następnie osłabiając w znacznym stopniu. Tak „przygotowana” ofiara jest pożerana przez Wija kawałek po kawałku. Jeśli stwór zauważa, że sparaliżowana istota zaczyna się poruszać, zazwyczaj gryzie ją, aby do jej ciała dostała się kolejna, świeża dawka trucizny.

Oczywiście, tak wygląda tylko działanie jadu na małe istoty. Ludzie, ze względu na rozmiar, mogą oprzeć się truciźnie, choć nie jest to proste. Walka z wijami wcale nie jest taka prosta, jak się wydaje – chociaż ich ząbki nie są w stanie przebić nawet najcieńszego pancerza, zdarza się, że przejdą przez szatę lub tunikę. Nawet małe zadrapanie może doprowadzić do poważnych konsekwencji. Wije występują też w małych grupach, po trzy, czasami cztery osobniki w gnieździe (tyle może utrzymać delikatna konstrukcja) – co tylko utrudnia starcie, ponieważ czujące zagrożenie stwory potrafią wypluwać ząbki co kilka chwil, a ich gniazda są zazwyczaj uwite na samym sklepieniu, które w niektórych jaskiniach może być nawet poza zasięgiem światła pochodni. Oczywiście, ciemności nie przeszkadzają wijom ani trochę.

Nie wiadomo, jak te istoty się rozmnażają, choć są podejrzenia, że ma w tym udział produkowany przez nie w wielkich ilościach śluz. Obecność Jaskiniowych wijów można stwierdzić po znajdującej się pod gniazdem kupie odchodów wymieszanych ze śluzem oraz po śluzowatych śladach, zarówno na podłożu jak i ścianach.

WARHAMMER FRP

Jaskiniowy wij

Sz: 3 WW: 25 US: 50 S: 1 Wt: 2 Żw: 4 I: 30 A: 2 Zr: 35 Cp: - Int: 20 Op: 20 SW: 20 Ogd: -
Charakter: neutralny
Cechy psychologiczne: brak

WARHAMMER 2ED

Jaskiniowy wij

WW: 25 US: 50 K: 15 Odp: 20 Zr: 40 Int: 20 SW: 20 Ogd: 5
A: 2 Żyw: 5 S: 1 Wt: 2 Sz: 2 Mag: 0 PO: 0 PP: 0
Umiejętności: Skradanie się, Sztuka przetrwania, Ukrywanie się, Unik, Wspinaczka
Zdolności: Broń naturalna, Grotołaz, Niepokojący
Zbroja: brak
Punkty Zbroi: głowa 0, ręce 0, korpus 0, nogi 0
Uzbrojenie: zęby
Wyposażenie: brak

EARTHDAWN

Jaskiniowy wij

ZR: 4 SF: 3 ŻYW: 4
PER: 8 SW: 5 CHA: 1
Inicjatywa: 4 Obrona Fizyczna: 8
Liczba Ataków: 2 Obrona Magiczna: 5
Atak: 7 (dystans)/ 3 (ugryzienie) Obrona Społeczna: 5
Obrażenia: 3 Pancerz Fizyczny: 1
Liczba Czarów: 0 Pancerz Duchowy: 0
Rzucanie Czarów: 0 Zachowanie Równowagi: nd
Efekt: brak Testy Zdrowienia: 2
Próg Życia: 20 Szybkość w walce: 60
Próg Ran: 10 Pełna Szybkość: 120
Próg Przytomności: 18
Punkty Legend: 65
Ekwipunek: -
Łup: -
KOMENTARZE (0) Zaloguj się aby dodać komentarz. Nie masz konta? Zarejestruj się!
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.

Copyright © 2004-2017 Bestiariusz.pl. Wszelkie prawa do treści, grafiki oraz zdjęć dostępnych na stronie są zastrzeżone na rzecz Bestiariusz.pl lub odpowiednio na rzecz podmiotów, których materiały są udostępnianie na podstawie współpracy z Bestiariusz.pl.

Teraz jest 20 sie 2017, 16:33 — Strefa czasowa: UTC + 1
Engine: NERV 4.0 BETA
Warunki użytkowaniaPolityka prywatnościUsuń ciasteczka