Działy
Artykuły
  • Paulinka - szkic scenariusza

    tekst archiwalny - 17 sierpnia 2006

    "Wujek Ryszard przyniósł mi wczoraj ładny rysunek. Był na nim on i ja, trzymaliśmy się za ręce. Jogi też tam był. Miał takie duże zęby i pazurki. Wujek powiedział mi, że narysował go specjalnie dla mnie..."

    • 0 Komentarzy • 1261 Wyświetleń
    • Kristof Dernhest Eidenfel – 3 maja 2012, 11:32
  • Dusze zmarłych i zmory w mitologii Słowian

    tekst archiwalny - 4 sierpnia 2006

    Obrzędy związane z chowaniem zmarłych, wiara w życie pozagrobowe, duchy, które przemierzają świat - występują chyba we wszystkich mitologiach świata, a każda z nich patrzy na to wszystko pod nieco innym kątem. Każda jest na swój sposób unikalna, wszystkie w jakiś sposób się od siebie różnią. W tym krótkim tekście mam zamiar zająć się zagadnieniem dusz zmarłych oraz zmór występujących w mitologii słowiańskiej.

    • 0 Komentarzy • 2832 Wyświetlenia
    • naimad – 2 maja 2012, 13:42
  • Bestiariuszowy bestiariusz - Troll

    tekst archiwalny - 4 sierpnia 2006

    Na ogromnym ogniu płonęły pnie brzóz, a wokoło grzało się trzech olbrzymów. Na długich patykach przypiekali mięso baranie i zlizywali tłuszcz z palców. Zapach rozchodził się bardzo smakowity. Opodal stała beczka zacnego piwa, a olbrzymi coraz to łykali ze dzbana. To były trolle. Bez wątpienia trolle. Nawet Bilbo, który spędził żywot w zaciszu, poznał się na tym, widząc wielkie, grubo ciosane twarze, olbrzymi wzrost, kształt stóp, nie mówiąc już o tym, że dosłyszał ich język, wcale, ale to wcale nie salonowy. - J.R.R. Tolkien, "Hobbit, czyli tam i z powrotem"

    • 0 Komentarzy • 4352 Wyświetlenia
    • naimad – 1 maja 2012, 13:44
  • Bestiariuszowy bestiariusz - Smok

    tekst archiwalny - 4 sierpnia 2006

    Smoki od dawien dawna stanowią jeden z najważniejszych symboli fantasy. Ich rolę można porównać do statków kosmicznych w science-fiction czy psychopatycznych morderców w horrorach. Pierwsze wzmianki o nich pojawiły się przed wieloma wiekami. Wspomina o nich już Pismo Święte.

    • 0 Komentarzy • 3078 Wyświetleń
    • naimad – 30 kwi 2012, 15:31
  • Listy do redakcji#2

    Upiór w portalu

    Do redakcji przyszedł list…

  • Na tyłach sklepu z bronią

    AutoMag

    Witam Was, najdrożsi Łowcy, w skromnych progach „Big .50” – najlepszego sklepu z bronią po tej i po tamtej stronie gór. Mamy tu korzystne ceny, wykwalifikowaną kadrę, a przede wszystkim wyjątkowy asortyment, który zadowoli nawet najwybredniejszych miłośników śmiercionośnego żelastwa. Wejdźcie, rozgośćcie się i przygotujcie odpowiednie środki płatnicze, gdyż, jak mawia jeden z przedstawicieli naszej branży – cudam widział, ale co najlepsze, zachowałem dla Was.

  • Bestiariuszowy bestiariusz - Mamuna

    tekst archiwalny - 4 sierpnia 2006

    Mamuny, zwane też niekiedy boginkami lub dziwożonami, to istoty znane nam z najwcześniejszych słowiańskich mitów i podań. W czasach chrześcijaństwa zdegradowane do postaci demonów, były niegdyś nie lada utrapieniem dla wszelkich ciężarnych kobiet, młodych mam oraz ich dopiero co narodzonych pociech.

    • 0 Komentarzy • 3913 Wyświetlenia
    • naimad – 30 mar 2012, 11:51
  • Bestiariuszowy bestiariusz - Jednorożec

    tekst archiwalny - 4 sierpnia 2006

    Jednorożec to jedna z najciekawszych istot mitycznych, o których kiedykolwiek wspominało się w legendach i podaniach. Pierwsza wzmianka o tych nadzwyczajnych stworzeniach pochodzi sprzed dwóch tysięcy lat, a jej autorem jest grecki lekarz - Ktezjasz. Od tamtego czasu ludzie bez przerwy o nich pisali, malowali je, rzeźbili i dyskutowali o nich, a niektórzy nawet twierdzili, że dane im było je zobaczyć. W efekcie do dziś nie wiadomo, czy jednorożec to mit, stworzenie nieprawdziwe, czy też istota, która niegdyś rzeczywiście występowała.

    • 0 Komentarzy • 3786 Wyświetleń
    • naimad – 29 mar 2012, 13:37
  • RPG przez Internet. Poradnik dla bardzo początkującego gracza

    tekst archiwalny - 3 sierpnia 2006

    Całkiem niedawno miałem okazję zagrać swoją pierwszą sesję na czacie. Przyznam, że wcześniej byłem do tego typu rozrywek nastawiony dość sceptycznie, ale jak się okazało później - nie było tak źle. Grało się całkiem sprawnie i przyjemnie. Ale ciągle pozostawało wrażenie, że to nie to samo, co prawdziwa sesja w ciemnej piwnicy przy okrągłym stole.

    • 0 Komentarzy • 2440 Wyświetleń
    • naimad – 29 mar 2012, 13:36
  • Jako się u nas o tron grywało II

    Zjawa w ramionach króla

    Sekretne zmowy, tajne układy, królobójstwa dokonywane za pomocą sztyletu lub trucizny – oto obraz gry o polski tron na przestrzeni dziejów. Jednak nie zawsze do zdobycia władzy potrzeba było tak zdecydowanych środków. Czasem wystarczyła misterna intryga, w którą wpleciono nici uprzędzone przez siły nadnaturalne ręką zdolnych czarnoksiężników lub złowrogich wiedźm. I na polskich dworach działy się rzeczy, o których nie śniło się najświatlejszym filozofom.

  • Kości w grze. Poradnik dla bardzo początkującego gracza

    tekst archiwalny - 3 sierpnia 2006

    Jednym z najbardziej przydatnych, a niekiedy pewnie i niezbędnych akcesoriów do rozegrania sesji RPG, jest zestaw kości do gry. Kostki towarzyszą grom fabularnym od zarania ich dziejów, a więc od lat osiemdziesiątych, kiedy to Gary Gygax (R.I.P. – przyp. red.) opracował pierwszą edycję systemu „Dungeons & Dragons”. Mimo że od tamtego czasu minęło niemal trzydzieści lat, do dziś stanowią one podstawę znakomitej większości systemów RPG.

    • 0 Komentarzy • 6672 Wyświetlenia
    • naimad – 28 mar 2012, 10:48
  • Bestiariuszowy bestiariusz - Błędny Ognik

    tekst archiwalny - 4 sierpnia 2006

    Błędny ognik, stworzenie niezbyt znane miłośnikom fantastyki, mimo iż wielokrotnie pojawiało się w komputerowych grach, powieściach spod znaku fantasy oraz erpegach. No właśnie, pojawiało się bardzo często, jednak nigdy nie zostało bliżej przedstawione. Po prostu przyjęło się (zwłaszcza w przypadku gier komputerowych), że błędne ogniki są, i tyle. A co takiego robią, jaką mają naturę i specyficzne dla siebie cechy, zdaje się być rzeczą drugorzędną. W efekcie, ogniki są, ale właściwie nic nam o nich nie wiadomo. Dlatego też w tym krótkim tekście - krótkim, bo także i mnie niewiele udało się zdobyć informacji na ich temat - zamierzam przedstawić Wam garść informacji na temat tych, dość specyficznych, istot.

    • 0 Komentarzy • 2452 Wyświetlenia
    • naimad – 27 mar 2012, 11:18
  • A więc gracie w kości... czyli kilka słów o hazardzie, cz. II

    tekst archiwalny - 18 lutego 2008

    Hazard to element każdej gry RPG. Bohaterowie grają w pokera i kości, odwiedzają kasyna lub domy gry, zakładają się między sobą. Jeśliby się zastanowić, to same gry RPG są dalekimi potomkami gier hazardowych – w końcu sześciościenne kostki istnieją już od wieków i to właśnie hazard był ich pierwotnym przeznaczeniem. Karty do gry przywędrowały do nas z Azji, a kości używano na pewno już 2000 lat temu w Egipcie. Starożytni Rzymianie byli namiętnymi hazardzistami, z pasją oddającymi się grze w kości (tesserae), zaś Grecy rzutem kośćmi rozstrzygali podziały majątków czy ustalanie praw.

    • 0 Komentarzy • 1614 Wyświetlenia
    • Misiekh – 27 mar 2012, 11:05
  • Idealna gra cRPG

    tekst archiwalny - 3 sierpnia 2006

    Czy zastanawialiście się kiedyś, jak mogłaby wyglądać idealna komputerowa gra RPG? Pewnie wielu z Was ma gdzieś w wyobraźni wizję takiej gry. Pozostaje jedynie pytanie, czy idealne cRPG kiedykolwiek powstanie... a jeśli powstanie, to czy aby na pewno będzie idealne?

    • 0 Komentarzy • 1328 Wyświetleń
    • naimad – 27 mar 2012, 11:03
  • Muzyka na sesji. Poradnik dla bardzo początkującego gracza

    tekst archiwalny - 3 sierpnia 2006

    Będąc na tegorocznym PyrKonie, miałem okazję wysłuchać prelekcji dotyczącej wykorzystania muzyki na sesjach RPG. Idąc na nią, podejrzewałem, że nie dowiem się zbyt wielu nowych rzeczy, byłem przygotowany na standardową pogadankę o muzyce w erpegach. Prelekcja rzeczywiście okazała się standardową, ale pomysły, które proponowali uczestniczy dyskusji, wydały mi się na tyle ciekawe, że natchnęły mnie do napisania tegoż artykułu.

    • 0 Komentarzy • 3168 Wyświetleń
    • naimad – 26 mar 2012, 13:07
  • Dlaczego gramy?

    tekst archiwalny - 3 sierpnia 2006

    Gram w RPG już od pewnego czasu. I czasem, jak chyba każdego z nas, erpegowców, nachodzi mnie pytanie - dlaczego gramy? Dlaczego nie znaleźliśmy innego hobby, tylko akurat RPG?

    • 0 Komentarzy • 1282 Wyświetlenia
    • naimad – 26 mar 2012, 09:15
  • Felietony fantastycznie mocne #8

    Sodoma, Gomora i… Rzeszów

    I tylko Rzeszów jeszcze stoi. Mało tego, nie tylko stoi, ale i nabrzmiewa! A nabrzmiewa treścią niemoralną, okultyzmem, demonologią, New Age, homoseksualizmem, przemocą i całą resztą tablicy Mendelejewa grzechów i występków propagowanych przez porno – bajki, zwodniczo określane mianem mangi i anime.

  • Podział łupów. Poradnik dla bardzo początkującego gracza

    tekst archiwalny - 3 sierpnia 2006

    Zawsze pod koniec sesji nastaje pewna chwila. Chwila, w której graczom wyrastają szerokie uśmiechy na twarzy i z niecierpliwością pocierają rękoma. Mowa oczywiście o podziale łupów zdobytych w czasie gry. Jest to jeden z najprzyjemniejszych momentów, zarówno dla graczy, jak i mistrza gry, ale może być też najmniej przyjemnym, jeśli nie zapanują w tym czasie pewne zasady.

    • 0 Komentarzy • 1360 Wyświetleń
    • naimad – 2 mar 2012, 11:05
  • Prowadzenie bitew. Poradnik dla bardzo początkującego gracza

    tekst archiwalny - 3 sierpnia 2006

    W tym krótkim artykule mam zamiar przedstawić, na czym powinien skupić się Mistrz Gry, opisując graczom pole bitwy. Nie jest to może tekst zbyt obszerny, ale postaram się wyszczególnić kilka najważniejszych rzeczy, na które powinien zwrócić uwagę Mistrz Gry.

    • 0 Komentarzy • 1707 Wyświetleń
    • naimad – 1 mar 2012, 11:35
  • O używaniu ambientu podczas sesji

    tekst archiwalny - 3 sierpnia 2006

    Ambient to nie tylko rodzaj muzyki, ale w naszym ujęciu mam na myśli wszelkiego rodzaju dźwięki natury lub otoczenia, które można wykorzystać na sesji. Wchodzą w to zarówno trzaski maszynerii w jakiejś fabryce, jak i zawodzenie wiatru w ruinach lub wycie wilków. Jak wykorzystywać dobrze ambient na sesji? Na tym właśnie skupimy się w niniejszym artykule.

    • 0 Komentarzy • 1486 Wyświetleń
    • Kristof Dernhest Eidenfel – 29 lut 2012, 13:07
  • Ostatnie artykuły

Copyright © 2004-2017 Bestiariusz.pl. Wszelkie prawa do treści, grafiki oraz zdjęć dostępnych na stronie są zastrzeżone na rzecz Bestiariusz.pl lub odpowiednio na rzecz podmiotów, których materiały są udostępnianie na podstawie współpracy z Bestiariusz.pl.

Teraz jest 23 maja 2017, 13:30 — Strefa czasowa: UTC + 1
Engine: NERV 4.0 BETA
Warunki użytkowaniaPolityka prywatnościUsuń ciasteczka