Działy
Artykuły
  • Zielnik RPGowca cz. X

    tekst archiwalny - 1 marca 2007

    Oto nieco przykładów roślin leczniczych, wybranych ze względu na ich potencjalną przydatność w scenariuszach sesji RPG. W opisie każdej rośliny zawarta jest informacja o miejscu występowania, częściach rośliny stosowanych w lecznictwie i o ewentualnych niekorzystnych skutkach. Opis wyglądu oraz dawkowanie uznałem za nieistotny dla graczy i mistrzów gry, zainteresowane osoby odsyłam do źródeł.

    • 0 Komentarzy • 1789 Wyświetleń
    • Misiekh – 3 cze 2013, 12:04
  • Broń palna w grach fabularnych, cz. 4

    tekst archiwalny - 31 października 2010

    Też kiedyś śmiałem się z broni kalibru .22… dopóki z takiej nie oberwałem.

    Bez względu na to, jaki wskaźnik wykorzystamy do określenia zdolności uderzeniowej, naszym następnym krokiem będzie zapisanie otrzymanej wartości w formie przyjętej przez mechanikę konkretnego systemu. W przypadku większości gier fabularnych wykorzystamy do tego odpowiednią kombinację kości do gry, plus ewentualne modyfikatory.

    Dość niespodziewanie, dopiero na tym etapie pojawia się pytanie o skuteczność broni palnej.

    Obrazek

  • Zielnik RPGowca cz. IX

    tekst archiwalny - 1 marca 2007

    Oto nieco przykładów roślin leczniczych, wybranych ze względu na ich potencjalną przydatność w scenariuszach sesji RPG. W opisie każdej rośliny zawarta jest informacja o miejscu występowania, częściach rośliny stosowanych w lecznictwie i o ewentualnych niekorzystnych skutkach. Opis wyglądu oraz dawkowanie uznałem za nieistotny dla graczy i mistrzów gry, zainteresowane osoby odsyłam do źródeł.

    • 0 Komentarzy • 2039 Wyświetleń
    • Misiekh – 11 maja 2013, 16:52
  • Zielnik RPGowca cz. VIII

    tekst archiwalny - 1 marca 2007

    Oto nieco przykładów roślin leczniczych, wybranych ze względu na ich potencjalną przydatność w scenariuszach sesji RPG. W opisie każdej rośliny zawarta jest informacja o miejscu występowania, częściach rośliny stosowanych w lecznictwie i o ewentualnych niekorzystnych skutkach. Opis wyglądu oraz dawkowanie uznałem za nieistotny dla graczy i mistrzów gry, zainteresowane osoby odsyłam do źródeł.

    • 0 Komentarzy • 2851 Wyświetleń
    • Misiekh – 6 maja 2013, 12:12
  • Broń palna w grach fabularnych, cz. 3

    tekst archiwalny - 31 października 2010

    To jest strzelba, kaliber 12… z kilku kroków otwiera drzwi do stodoły.

    Czas zająć się dwoma, ostatnimi na naszej liście, statystykami – celnością i obrażeniami. Obie są cechami nie tylko ważnymi, ale wymagającymi i trudnymi do określenia. Ich prawidłowe wyznaczenie wymaga już nieco szerszej wiedzy na temat broni palnej oraz podstaw balistyki. Musimy także zebrać parę danych, które mogą wymagać odpowiedniego przeliczenia. Efektem będzie jednak dużo wierniejsze oddanie możliwości opisywanej przez nas broni palnej, a przez to gra zyska na realizmie.

    Obrazek

  • Zielnik RPGowca cz. VII

    tekst archiwalny - 1 marca 2007

    Oto nieco przykładów roślin leczniczych, wybranych ze względu na ich potencjalną przydatność w scenariuszach sesji RPG. W opisie każdej rośliny zawarta jest informacja o miejscu występowania, częściach rośliny stosowanych w lecznictwie i o ewentualnych niekorzystnych skutkach. Opis wyglądu oraz dawkowanie uznałem za nieistotny dla graczy i mistrzów gry, zainteresowane osoby odsyłam do źródeł.

    • 0 Komentarzy • 2765 Wyświetleń
    • Misiekh – 3 kwi 2013, 17:57
  • Historia krasnoludzkiego klanu

    Zarówno krasnoludzki topór, jak i krasnoludzki młot, to coś znacznie więcej niźli tylko broń, narzędzie wojny. Są to również symbole i przedmioty kultu tej mitycznej rasy powstałej w czasach, gdy ziemia była jeszcze bardzo młoda. Nie są to jednak jedyne rozpoznawalne elementy ekwipunku krasnoludzkiego wojownika. W utrwalonym przez lata stereotypie równie często pojawia się kolczuga czy też rogaty hełm. Niektórzy twórcy fantasy dodają Krasnoludom również inne przedmioty, należące już niemal do obowiązkowego ich uzbrojenia, takie jak kusza lub tarcza. Są również i tacy, którzy w silne krasnoludzkie ręce wkładają rzeczy tak, wydawałoby się, egzotyczne i nie przystające, jak chociażby włócznia. Ile z tych przedmiotów potrafiłoby jednak wykazać realną przydatność dla naszych brodatych wojów górskich klanów? Jaka jest efektywność kolczugi, skuteczność kuszy, pochodzenie rogatych hełmów? I skąd, na Ymira, pomysł na krasnoludzkie włócznie?!

    Obrazek

  • Historia krasnoludzkiego młota

    tekst archiwalny - 3 stycznia 2011

    Krasnoludzki topór to broń prawdziwie wspaniała i owiana tysiącem legend. Od czasów Gimliego, syna Gloina, jest nierozerwalnie związana z krasnoludzką kulturą i z naszym o niej wyobrażeniem. Istnieje jednak inna broń nie mniej skuteczna, a przez to i nie mniej straszna od osławionego topora, a do tego równie często widywana w ręku krasnoludzkiego wojownika. Dla wrogów tej rasy często pozostaje ona ostatnim widokiem, jaki mają możliwość zapamiętać. Bronią tą jest młot bojowy, zwany również wojennym.

    Obrazek

  • Broń palna w grach fabularnych, cz. 2

    tekst archiwalny - 30 września 2010

    - Bang - powiedział Johnny
    - Bang - odpowiedział pistolet


    Mając już za sobą kilka podstawowych informacji z historii rozwoju rusznikarstwa, możemy teraz przejść do meritum sprawy, czyli do przedstawienia broni palnej w grach fabularnych.

    Zdarzyło się Wam kiedyś zastanawiać, czy broń, którą właśnie wybraliście dla swej postaci, w mechanice danego systemu oddaje jej rzeczywiste możliwości? Czy nie mieliście czasem wątpliwości co do rzetelności pracy, jaką twórcy gry włożyli w tworzenie systemowej zbrojowni? I czy przypadkiem w trakcie finałowej walki z głównym złym, nie irytowało Was to, że pomimo władowania w niego całego magazynka, on nadal stoi i się nie boi? Jeśli macie już dosyć podobnych emocji, proponuję własnoręcznie zająć się kwestią opisu broni palnej. Na szczęście, ta część systemów fabularnych jest stosunkowo łatwa do poprawienia w domowym zaciszu dla każdego Gracza czy też Mistrza Gry. Wystarczy tylko zebrać parę danych, poświęcić trochę czasu… i oczywiście przeczytać niniejszy artykuł. Dzięki temu walka przy użyciu broni palnej nabierze nowych, nieznanych dotąd barw realizmu.

    Obrazek

  • Broń palna w grach fabularnych, cz.1

    tekst archiwalny - 15 lutego 2010

    Nie mam broni! Nie mam, k...a, broni!! Jezu! Jest u rusznikarza!

    Wynalezienie prochu strzelniczego, a w konsekwencji broni palnej, stało się jednym z podstawowych czynników wpływających na historię ludzkości w kilku ostatnich stuleciach. Wpływ ten jest tak oczywisty, że trudno sobie wyobrazić dzisiejszy, ale także przyszły świat bez tego jakże prostego, a zarazem niesamowitego wynalazku. Nie dziwi zatem zupełnie fakt, iż w grach fabularnych, które są zawsze mniejszym lub większym odzwierciedleniem znanego nam świata, broń palna również okazała się być jednym z podstawowych elementów kształtujących rzeczywistość. To, co natomiast nieustannie zaskakuje, to traktowanie tego tematu po macoszemu w wielu systemach, włącznie z tymi, w których walka stanowi ważny punkt rozgrywki. Oczywistym jest wprawdzie, że nie każdy Gracz wykazuje szczególne zainteresowanie bronią palną i niektórym wystarczy zestaw najbardziej uproszczonych informacji na jej temat, aby móc przez całą sesję biegać, skakać i strzelać do wszystkiego w zasięgu wzroku, bawiąc się przy tym wprost wyśmienicie. Co jednak z tymi, dla których broń palna to nie tylko bliżej nieokreślony kawałek śmiercionośnego żelastwa, który jednak zawsze warto mieć przy sobie?

    Obrazek

  • Historia krasnoludzkiego topora

    tekst archiwalny - 25 listopada 2010

    Krasnoludy, karły, nazywane czasem skrzatami, to rasa starożytna i wielce przy tym tajemnicza. Owa tajemniczość stoi zapewne za przyczyną tego, iż tak mało w rzeczywistości wiemy o tym wspaniałym ludzie. Co jednak szczególnie zastanawiające, to fakt, że mimo wspomnianych braków w naszej wiedzy o Krasnoludach, nie słychać o tym, aby komukolwiek spośród uczonych szczególnie zależało na zmianie tego stanu. Czy wynika to jedynie z mało zrozumiałej, acz powszechnej, niechęci do nieludzi, czy też, co bardziej prawdopodobne, przedstawiciele tej szlachetnej rasy tak zawzięcie strzegą swych tajemnic, iż nawet najwięksi badacze zarzucają swe poszukiwania bądź to pod wpływem słynnego, krasnoludzkiego złota, bądź też nie mniej słynnego topora? Niepomny na wszelkie wynikające z tego zagrożenia, postanowiłem jednak przyjrzeć się bliżej Krasnoludom, a zwłaszcza tym kilku elementom ich tradycji, które intrygują w sposób szczególny.

  • Zielnik RPGowca cz. VI

    tekst archiwalny - 1 marca 2007

    Oto nieco przykładów roślin leczniczych, wybranych ze względu na ich potencjalną przydatność w scenariuszach sesji RPG. W opisie każdej rośliny zawarta jest informacja o miejscu występowania, częściach rośliny stosowanych w lecznictwie i o ewentualnych niekorzystnych skutkach. Opis wyglądu oraz dawkowanie uznałem za nieistotny dla graczy i mistrzów gry, zainteresowane osoby odsyłam do źródeł.

    • 0 Komentarzy • 2785 Wyświetleń
    • Misiekh – 5 mar 2013, 12:19
  • Astrologia i astronomia po arabsku

    tekst archiwalny - 7 września 2007

    Wielu słyszało o Stonehenge, o Dogonach, o Sumerach… Wszyscy oni zadziwiają nas swoim stanem wiedzy na temat astronomii oraz jej pochodnej – astrologii. Co drugi czytelnik bierze do ręki gazetę i czyta horoskopy układane przez domorosłe wróżki, nie zdając sobie sprawy z tego, że układ znaków zodiaku został ustalony ponad 3000 lat temu na podstawie obserwacji nieba. Dziś wszystko się poprzesuwało – niektóre znaki zodiaku skróciły i tak przesunięty czas panowania, niektóre go wydłużyły do ponad 40 dni, pojawił się trzynasty znak – Wężownik. Dlaczego tak zostało i nie wprowadza się poprawki z tytułu ciągłego ruchy ciał niebieskich? Tu można tylko spekulować, ale wiadomo, kiedy tak naprawdę nastąpił ruch zwrotny w rozwoju astronomii i astrologii.

    • 0 Komentarzy • 1247 Wyświetleń
    • Nyhariel – 13 lut 2013, 14:36
  • Skrót do elfów

    tekst archiwalny - 13 maja 2007

    Dla wielu elfy to małe, radosne, dobre duszki. Te nieduże istoty o ludzkich kształtach posiadają niejednokrotnie skrzydełka podobne do owadzich (patrz: Dzwoneczek w „Piotrusiu Panie”). Czasem są dobrymi wróżkami, czasem pomagają Świętemu Mikołajowi, ale ostatnio, dzięki głośnym ekranizacjom trylogii Tolkiena, elfy stały się też istotami podobnymi do ludzi, o szpiczastych uszach, lecz na nasze, ludzkie nieszczęście, długowiecznymi.

    • 0 Komentarzy • 1834 Wyświetlenia
    • Nyhariel – 12 lut 2013, 12:25
  • 1666 - mesjasz końca świata

    tekst archiwalny - 26 listopada 2007

    Kiedy podczas wakacji zwiedzałem Izmir, nie byłem świadom, jak ciekawe historie są związane z tym niezwykłym miejscem. To przecież tuż obok cofające się morze spowodowało powolną agonię Efezu, najwspanialszego miasta starożytności, jedynego w ówczesnym świecie oświetlonego ulicznymi latarniami nocą. To także tuż obok na zielonym wzgórzu stał niewielki, kamienny domek, w którym dokonała żywota Maria, matka Jezusa z Nazaretu. To właśnie to miasto było głównym bastionem Greków w walce z Tureckim rządem młodej republiki. Ale co zaskoczyło mnie najbardziej, że to właśnie tu przyszedł na świat mesjasz, który ogłosił koniec świata na rok 1666. Zaiste, diaboliczna data!

    • 0 Komentarzy • 1762 Wyświetlenia
    • Nyhariel – 7 lut 2013, 21:05
  • Zielnik RPGowca cz. VI

    tekst archiwalny - 1 marca 2007

    Oto nieco przykładów roślin leczniczych, wybranych ze względu na ich potencjalną przydatność w scenariuszach sesji RPG. W opisie każdej rośliny zawarta jest informacja o miejscu występowania, częściach rośliny stosowanych w lecznictwie i o ewentualnych niekorzystnych skutkach. Opis wyglądu oraz dawkowanie uznałem za nieistotny dla graczy i mistrzów gry, zainteresowane osoby odsyłam do źródeł.

    • 0 Komentarzy • 2074 Wyświetlenia
    • Misiekh – 4 lut 2013, 12:08
  • Morituri te salutant, czyli rzecz o gladiatorach cz. II

    tekst archiwalny - 29 listopada 2007

    Istniało wiele rodzajów, czy może specjalizacji gladiatorów. Różnili się między sobą uzbrojeniem i stylem walki. Wyposażenie poszczególnych typów gladiatorów zmieniało się z upływem czasu, podobnie jak pojawiały się i zanikały same typy. Na przełomie er ustaliły się jednak ostatecznie pewne schematy, które później nie ulegały już większym zmianom, jeśli nie liczyć stopniowego zaniku kolejnych typów gladiatorów, aż do całkowitego zaniku tradycji walk na początku V wieku.

    • 0 Komentarzy • 4719 Wyświetleń
    • Misiekh – 13 sty 2013, 20:34
  • Morituri te salutant, czyli rzecz o gladiatorach

    tekst archiwalny - 26 listopada 2007

    W wielu systemach RPG, od „WFRP” do „Neuroshimy”, popularną postacią jest gladiator. Gracze grają gladiatorami, walczą w turniejach lub im się przyglądają, czasem sami szkolą gladiatorów. Często pozostaje jednak wrażenie, że coś tu się nie zgadza – przecież gladiator gladiatorowi nierówny, a turniej, podobnie jak dzisiaj mecze piłki nożnej czy siatkówki, musiał mieć pewien określony tradycją przebieg, który można by nazwać nawet rytuałem.

    • 0 Komentarzy • 2892 Wyświetlenia
    • Misiekh – 11 sty 2013, 22:31
  • Zielnik RPGowca cz. V

    tekst archiwalny - 1 marca 2007

    Oto nieco przykładów roślin leczniczych, wybranych ze względu na ich potencjalną przydatność w scenariuszach sesji RPG. W opisie każdej rośliny zawarta jest informacja o miejscu występowania, częściach rośliny stosowanych w lecznictwie i o ewentualnych niekorzystnych skutkach. Opis wyglądu oraz dawkowanie uznałem za nieistotny dla graczy i mistrzów gry, zainteresowane osoby odsyłam do źródeł.

    • 0 Komentarzy • 2419 Wyświetleń
    • Misiekh – 10 sty 2013, 13:44
  • Zielnik RPGowca cz. IV

    tekst archiwalny - 24 września 2006

    Oto nieco przykładów roślin leczniczych, wybranych ze względu na ich potencjalną przydatność w scenariuszach sesji RPG. W opisie każdej rośliny zawarta jest informacja o miejscu występowania, częściach rośliny stosowanych w lecznictwie i o ewentualnych niekorzystnych skutkach. Opis wyglądu oraz dawkowanie uznałem za nieistotny dla graczy i mistrzów gry, zainteresowane osoby odsyłam do źródeł.

    • 0 Komentarzy • 2666 Wyświetleń
    • Misiekh – 7 sty 2013, 18:00

Copyright © 2004-2017 Bestiariusz.pl. Wszelkie prawa do treści, grafiki oraz zdjęć dostępnych na stronie są zastrzeżone na rzecz Bestiariusz.pl lub odpowiednio na rzecz podmiotów, których materiały są udostępnianie na podstawie współpracy z Bestiariusz.pl.

Teraz jest 20 sie 2017, 16:35 — Strefa czasowa: UTC + 1
Engine: NERV 4.0 BETA
Warunki użytkowaniaPolityka prywatnościUsuń ciasteczka